לוגו אוניברסיטת בר-אילן

אוניברסיטת בר-אילן

ברקט - הקטלוג המאוחד של רשת הספריות
 

תצוגת רשומה

 
רשומה 1 מתוך 1
No Previous Record   No Next Record
‫ מס. מערכת: ‬   002452687
‫ מיקום: ‬   היכן בספריות / האם מושאל
‫ מס. מיון: ‬   ‫ T118 יוס(יעק) תשע"ז ‬
‫ מחבר: ‬   ‫  יעקבס, יהונתן, מחבר
‫ כותר: ‬   ‫ בכור שורו הדר לו : ר’ יוסף בכור שור בין המשכיות לחידוש / יהונתן יעקבס. ‬
‫ כותר לועזי ‬   Title on title page verso: Bekhor Shoro hadar lo : R. Joseph Bekhor Shor between continuity and innovation / Jonathan Jacobs.
‫ פורמט נוסף ‬   ‫ העותק האלקטרוני ברשומה 2452720 ‬
‫ מו"ל: ‬   ‫ ירושלים : הוצאת ספרים ע"ש י"ל מאגנס, האוניברסיטה העברית, תשע"ז 2017. ‬
‫ תאורת: ‬   ‫ י, 351 עמודים ;  24 ס"מ. ‬
‫ סדרה תקנית ‬   ‫ מגנס - מחקר ועיון ‬
‫ הערה ביב': ‬   ‫ ביבליוגרפיה: עמודים [297]‏-325 ומפתחות. ‬
‫ הערת תוכן: ‬   ‫ שער ראשון: יחס ריב"ש למקורות קודמים -- שער שני: יחס ריב"ש לפרשני זמנו -- שער שלישי: חידושים פרשניים -- שער רביעי: השפעת ריב"ש על הפרשנות המאוחרת. ‬
‫ תקציר: ‬   ‫ "רבי יוסף בכור שור היה תלמידו של רבנו תם ומבעלי התוספות החשובים בדורו. חיבורו על התורה הוא אחת היצירות המרתקות שהוציאה מתחת ידה אסכולת הפשט בצפון צרפת שפעלה במאות האחת-עשרה והשתים-עשרה. על רקע חשיבותו הרבה של הפירוש, מפתיע לגלות עד כמה מעט נכתב עליו. הספר המוצע כאן מתעתד למלא במידת מה חיסרון זה. בספר יוצגו סוגיות מרכזיות בפירושו של ריב"ש תוך השוואה מתמדת לפירושי קודמיו, החל בפרשנות חז"ל, דרך תרגום אונקלוס, וכלה בפרשנים השייכים לאסכולת הפשט – רש"י, ר’ יוסף קרא ורשב"ם. בספר מוצגת התמודדותו עם השאלה שהטרידה אותו ואת בני זמנו: מה המקום של פירוש חדש ונוסף לתורה, מעבר לפירושים שכבר נכתבו עד ימיו ומונחים על שולחן עבודתו. הטענה המרכזית היא שריב"ש צעד במסלול שנע בין המשכיות לבין חדשנות. התנועה שבין המוכר למקורי היא המוקד המרכזי בפרשנותו של בכור שור, ובצד מחויבותו למסורת הפרשנית, הוא השכיל לסלול נתיבים חדשים ומתודות מקוריות שקודמיו לא פיתחו." -- מן הכריכה האחורית. ‬
‫ נושא אישי: ‬   ‫  יוסף בן יצחק בכור שור פרוש על התורה
  ‫  יוסף בן יצחק בכור שור -- בקרת ופרשנות.
‫ נושא: ‬   ‫  פרשני התנ"ך -- צרפת.
  ‫  בעלי התוספות. פרוש על התורה
ISBN:    9789657755815
 
 
No Previous Record   No Next Record