לוגו אוניברסיטת בר-אילן

אוניברסיטת בר-אילן

ברקט - הקטלוג המאוחד של רשת הספריות
 

תצוגת רשומה

 
רשומה 1 מתוך 1
No Previous Record   No Next Record
‫ מס. מערכת: ‬   002437848
‫ מיקום: ‬   היכן בספריות / האם מושאל
‫ מס. מיון: ‬   ‫ A051 פלא.כו תשע"ו ‬
‫ מחבר: ‬   ‫  פלאי, משה, מחבר
‫ כותר: ‬   ‫ כוכבי יצחק, כתב-העת של ההשכלה באימפריה האוסטרו-הונגרית (1873-1845) : מפתח מוער לכתב-העת העברי של ההשכלה / מאת משה פלאי. ‬
‫ כותר לועזי ‬   Title on added title page: Kochvei Yitzhak, the Hebrew journal of the Haskalah in the Austro-Hungarian Empire (1845-1873) : monograph and annotated indices / Moshe Pelli.
‫ פורמט נוסף ‬   ‫ העותק האלקטרוני ברשומה 2440009 ‬
‫ מו"ל: ‬   ‫ ירושלים : הוצאת ספרים ע"ש י"ל מאגנס, האוניברסיטה העברית, תשע"ו 2016. ‬
‫ תאורת: ‬   ‫ 609, xix עמודים ;  27 ס"מ. ‬
‫ הערה: ‬   ‫ "כולל פרי מחקר וילדי מליצה מחכמי הדור ומנעימי השיר בזמננו". ‬
  ‫ שער נוסף, תוכן העניינים ותקציר באנגלית. ‬
‫ הערה ביב': ‬   ‫ כולל הערות ביבליוגרפיות ומפתח. ‬
‫ תקציר: ‬   ‫ "כולל מפתחות מוערים ומונוגרפיה על כתב-העת העברי של ההשכלה העברית מסביבות מחצית המאה הי"ט עד שנות ה-60 וה-70 לאותה מאה. הספר דן בכתב-העת ’כוכבי יצחק’ בעריכת מנדל שטרן, שהופיע ב-37 חוברות לאורך תקופה ארוכה, והוא מייצג את ההשכלה המתונה באימפריה האוסטרו-הונגרית, במאבקה על הפצת ערכי ההשכלה ההומאניים, הטפתה לתיקונים בחינוך היהודי, ולפתיחות תרבותית לסביבה, ולמודרניזציה של היהודים. מטרתם הייתה לעודד את היצירה העברית בשירה ופרוזה... החומר שהתפרסם בכתב העת כלל ז’אנרים רבים בספרות יפה: סיפורים ושירים, משלים, מכתמים, סאטירות, חזיונות, שיחות בשאול, תיאורי מסע ותרגומי שירה ופרוזה. וכן נדפסו פרשנות במקרא ובתלמוד, מאמרים בלשון העברית, בהיסטוריה ישראלית, במדע, מחקרי כתבי-היד וההדרתם ופובליציסטיקה בענייני השעה והזמן. המונוגרפיה כוללת דיון מקיף על כתב-העת, החומר שהתפרסם בו, נושאים שנידונו בו ותרומתו להשכלה ולחכמת ישראל". -- מן המעטפת האחורית. ‬
‫ נושא אחיד: ‬   ‫  כוכבי יצחק
‫ נושא: ‬   ‫  כתבי עת יהודיים -- אוסטריה -- מפתחות.
  ‫  כתבי עת יהודיים -- הונגריה -- מפתחות.
  ‫  עברית, ספרות מודרנית -- כתבי עת.
  ‫  השכלה (תנועה יהודית) -- כתבי עת.
ISBN:    9789654939904
 
 
No Previous Record   No Next Record