לוגו אוניברסיטת בר-אילן

אוניברסיטת בר-אילן

ברקט - הקטלוג המאוחד של רשת הספריות
 

תצוגת רשומה

 
רשומה 1 מתוך 1
No Previous Record   No Next Record
‫ מס. מערכת: ‬   002392084
‫ מיקום: ‬   היכן בספריות / האם מושאל
‫ מס. מיון: ‬   ‫ E370 זלט.אנ תשע"ה ‬
‫ מחבר: ‬   ‫  זלטנריך, יאיר, מחבר
‫ כותר: ‬   ‫ האנשים מכאן : מחנכים וחינוך במושבות הגליל בתקופת היישוב : 1882-1939 / יאיר זלטנרייך ; עורכת-מרכזת: שלומית משולם. ‬
‫ כותר לועזי ‬   Title on added title page: People from here : education and educators in Galilee moshavot during the yishuv period : 1882-1939 / Yair Seltenreich
‫ מו"ל: ‬   ‫ ירושלים : יד יצחק בן-צבי ; רמת-גן : הוצאת אוניברסיטת בר אילן, תשע"ה 2014. ‬
‫ תאורת: ‬   ‫ 468 עמודים, 4 עמודים לא ממוספרים ;  24 ס"מ. ‬
‫ סדרה תקנית ‬   ‫ ציונות, התישבות ובנין הארץ ‬
‫ הערה: ‬   ‫ שער נוסף, תוכן עניינים ומפתח באנגלית. ‬
‫ הערה ביב': ‬   ‫ ביבליוגרפיה: עמודים 444-460 ומפתח.. ‬
‫ הערת תוכן: ‬   ‫ מבוא - אתגרים מחקריים -- חלק 1. סביבות ותהליכים: פרק א. המושבה הגלילית והחינוך העברי -- פרק ב. המעבר מיק"א לוועד החינוך -- חלק 2. אדם - המורה: פרק ג. המורה במושבה -- פרק ד. דיוקן המורה -- פרק ה. דימויים הדדיים -- חלק 3. מסגרת בית הספר: פרק ו. מנהלים ומורים -- פרק ז. התמודדויות -- פרק ח. מערך הלימודים -- פרק ט. תפעול בית הספר -- חלק 4. עשייה - חינוך והוראה: פרק י. גישות חינוכיות -- פרק יא. גוונים חינוכיים -- פרק יב. מהלכי הוראה -- פרק יג. הערכת ההוראה -- פרק יד. חינוך נוסף -- חלק 5. מאבקים - אמונות: פרק ט"ו. חינוך ודת -- סיכום. ‬
‫ תקציר: ‬   ‫ "המערך החינוכי מילא תפקיד משמעותי במיוחד בעיצובם של האדם העברי החדש ובחברה היישובית העברית בארץ-ישראל ... הספר עוסק בעשורים הראשונים של החינוך העברי המודרני בארץ-ישראל, תוך התמקדות במרחב החינוכי שהתקיים במושבות הגליל, ובמספר היבטים עיקריים: דמותו של המחנך עצמו; המחנך נוכח סביבתו המקצועית; ודמותו נוכח המרחב החברתי והגאוגרפי שבהם פעל. היבט נוסף הנדון בספר הוא המעשה החינוכי עצמו, ששם לו למטרה לעצב את ילדי המושבות כעברים מודרניים, זקופי קומה ואנשי עמל, תוך מאבק מתמשך בתפיסות עולם שמרניות. בהתאם לכך, עוסקים חמשת פרקי הספר בהקשר ההיסטורי שעל רקעו התרחשו התופעות הנדונות; בדמותו של המורה; בבית הספר כמרחב פעילות; בעשיה החינוכית עצמה; ולבסוף במאבק בין דת לחילוניות, שבית הספר ושדה החינוך היוו זירת התמודדות מרתקת ביניהם. ‬
  ‫ תרומתו הייחודית של הספר היא בשאלות החדשות שהוא מציב, המשליכות על מכלול תולדותיו של החינוך העברי בחברה היישובית בעשורים הראשונים: יחסי גומלין בין מורים לבין סביבות הוריות; גישות להערכת תלמידים; עיצוב זהות ’מורית’ והתמודדות עם דימויים שליליים של ’המורה’; דינמיקות של העשרה והתמקצעות; תפיסת הממסד הארגוני; אקלים בית ספרי; והמתח שבין הזרמים החינוכיים השונים. כל זאת, בעידן שבו היה מעמדה של האידיאולוגיה מרכזי ומשמעותי, וזה של הפלורליזם והסובלנות שולי למדי וחלש בהרבה". -- כריכה אחורית. ‬
‫ נושא: ‬   ‫  חנוך -- ישראל -- גליל -- היסטוריה
  ‫  מחנכים -- ישראל -- גליל -- היסטוריה.
  ‫  מורים -- ישראל -- גליל -- היסטוריה.
  ‫  התישבות -- הבטים חברתיים -- ישראל -- גליל.
  ‫  מושבות (צורת התישבות בישראל) -- היסטוריה.
‫ נושא גיאוג ‬   ‫  ישראל -- היסטוריה -- 1882‏-1917.
  ‫  ישראל -- היסטוריה -- 1917‏-1948.
‫ מחבר נוסף: ‬   ‫  משלם, שלומית, עורך
‫ מחבר נוסף: ‬   ‫  יד יצחק בן צבי
  ‫  אוניברסיטת בר אילן
ISBN:    9789652173706
 
 
No Previous Record   No Next Record